Adrighem houdt investeerders op de hoogte met Business Insight

De uitdaging: financiering en consolidatie

Vanaf 2012 maakte Adrighem een explosieve groei door, voornamelijk gedreven door de sterk stijgende vraag van internationale aannemingsbedrijven naar kraanverhuur.

“Waar Adrighem voor de financiering aanvankelijk gebruik maakte van individuele leaseconstructies per kraan, ontstond in 2020 de behoefte voor een geconsolideerde financiering voor het volledige kranenpark.”

Voor de aanvraag van een grotere lening was een gedegen Due Diligence noodzakelijk en moest de presentatie van de bedrijfsvoering naar een hoger niveau worden gebracht. Adrighem had behoefte aan een efficiëntere en professionelere inrichting van de financiële administratie om aan de eisen van banken en investeerders te kunnen voldoen.

adrighem

Adrighem is oorspronkelijk opgericht als familiebedrijf dat werd geleid door een vader en zijn drie zonen. Het bedrijf richtte zich in de jaren negentig op handel, maar groeide langzamerhand uit tot verhuurder van kranen.

Gerard van Voorst is al jaren als CFO werkzaam bij Adrighem en heeft het bedrijf zien transformeren van familiebedrijf tot multimiljoenenbedrijf.

De keuze voor Business Insight

SINCERIUS bleek niet alleen in staat om de Due Diligence effectief te begeleiden, maar zette ook hun business intelligence software Business Insight in om de informatievoorziening binnen Adrighem te verbeteren.

 

De implementatie: maatwerk voor complexe vraagstukken

Business Insight zorgde voor structuur en transparantie en richtte de administratieve processen binnen het bedrijf efficiënt en overzichtelijk in.

Het resultaat: een dagelijks gebruik van Business Insight door het financiële team van Adrighem. Intern leidde dit tot grote waardering voor de verbeterde processen, en extern kregen investeerders meer vertrouwen in de professionaliteit van het bedrijf.

“De huishouding was op orde, en dit werd erkend door zowel nationale als internationale financiers.”

 

De implementatie: maatwerk voor complexe vraagstukken

Business Insight zorgde voor structuur en transparantie en richtte de administratieve processen binnen het bedrijf efficiënt en overzichtelijk in.

Het resultaat: een dagelijks gebruik van Business Insight door het financiële team van Adrighem. Intern leidde dit tot grote waardering voor de verbeterde processen, en extern kregen investeerders meer vertrouwen in de professionaliteit van het bedrijf.

“De huishouding was op orde, en dit werd erkend door zowel nationale als internationale financiers.”

 

De impact: vertrouwen en efficiëntie

Dankzij Business Insight kon Adrighem de bezetting van de administratieve organisatie klein houden, terwijl het bedrijf verder groeide. De verbeterde financiële processen gaven het bedrijf het vertrouwen en de structuur om financieringsvraagstukken op grotere schaal aan te pakken.

 

Tot slot: ‘boots on the ground’ mentaliteit

Ondanks de groei tot een multimiljoenenbedrijf met ruim 1200 kranen wereldwijd, blijft Adrighem trouw aan zijn roots.

“We behouden onze sobere, no-nonsense Rotterdamse uitstraling. Die ‘boots on the ground’ mentaliteit is nog steeds de kern van wie we zijn.”